BLUE OCEAN
STRATEGIA BŁĘKITNEGO OCEANU
Firmom, które zmęczone są konkurencja i ciągłym obcinaniem cen i kosztów rekomendujemy przejście przez proces budowania strategi według metodologii Blue Ocean. Dzięki tej metodzie, zamiast walczyć z konkurencją, przejdziemy przez proces budowania zupełnie nowego rynku dla naszych produktów czy usług. Blue Ocean odwołuje się do analizowania rzeczywistych potrzeb dużej liczby klientów w odniesieniu do możliwości firmy oraz kosztów. Chodzi nam o to aby skupić się na tym co jest rzeczywiście istotne dla klienta, a odrzucić te elementy, które generują koszty nie będąc kluczowymi dla rynku.
Projekt budowania strategii metodą błękitnego oceanu otwiera nowy sposób myślenia, a jego właściwe przeprowadzenie zawsze przenosi korzyści . Nie jest to proces szybki, wymaga zaangażowania menadżerów na wielu poziomach i często włączania klientów - przedsięwzięcie jest jednak bardzo opłacalne dla firmy.